توجه به مفهوم زیست عفیفانه شاخص‌های اجتماعی را ارتقا می‌دهد
کد خبر: 4146594
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

توجه به مفهوم زیست عفیفانه شاخص‌های اجتماعی را ارتقا می‌دهد

استاندار قزوین با بیان اینکه در یک نگاه راهبردی دنبال کردن مفهوم زیست عفیفانه می‌تواند شاخص‌های اجتماعی را ارتقا دهد، گفت: باید نوع نگاه ما تکیه بر مفهوم کلی زیست عفیفانه باشد که می‌تواند موارد زیادی به جز حجاب را نیز شامل شود.

اعلایی استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، شب گذشته، ۲۳ خرداد در جلسه شورای عالی امر به معروف‌ و‌ نهی از منکر استان با اشاره به اتفاقات نیمه دوم سال گذشته، گفت: دشمن با رصدی که از فضای عمومی کشور داشت فراتر از مقوله حجاب، موضوع زن را به عنوان کانون اصلی توطئه خود انتخاب کرد تا بتواند به زعم خودش ضربه جدی‌تری به نظام وارد کند، اما چونان گذشته محاسباتش غلط از آب درآمد و نتوانست به نتیجه دلخواه خود برسد.

وی ادامه داد: نظام سلطه با همه ادعایی که در مورد مطالعات و رصد خود دارد هیچ‌گاه نتوانسته جامعه ایرانی را به صورت دقیق بشناسد چرا که اطلاعاتی که به دست می‌آورد از منابع بی‌اعتبار و سطحی بوده و با درصد بالایی از خطا مواجه است.

استاندار قزوین اظهار کرد: حوادث سال گذشته هم عظمت ملت ایران را نشان داد و هم غنای تشخیصی و بصیرت عمیق ملت را به رخ دنیا کشید، به نحوی که امروز شاهدیم دستاوردهای دشمنان از توطئه‌ای که کردند با هزینه‌کرد مادی و حیثیتی آن‌ها هیچ تناسبی ندارد و باز هم بدتر از گذشته از ملت ایران شکست خوردند.

وی بیان کرد: در وقایع اخیر نیز به شکل ویژه‌تری موضع زن ایرانی در مقام قدرشناسی از فضای به وجود آمده در تکریم زن پس از انقلاب اسلامی نمایان شد و دیدیم که اکثریت قاطع جامعه زنان، ضمن عدم همراهی با خواست دشمنان، قاطعانه از شعائر اسلامی حمایت کردند.

اعلایی گفت:‌ ضمن اینکه بر روی حجاب و به خصوص برخورد با موارد سازمان یافته در ترویج لاابالی‌گری تأکید داریم، باید نوع نگاه ما تکیه بر مفهوم کلی زیست عفیفانه باشد که می‌تواند موارد زیادی به جز حجاب را نیز شامل شود.

این مسئول افزود: مبارزه با مراکز سازمان‌یافته پخش و تولید مشروبات الکلی می‌تواند یکی از مصادیق توجه به زیست عفیفانه باشد که با حمایت دستگاه قضایی استان و همچنین همت ویژه فرماندهی انتظامی استان و همکارانشان در سطح استان اقدامات خوبی در این زمینه شروع شده است.

وی ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حمایت از آمرین به معروف خاطرنشان کرد: نظام سلطه به صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده و با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و هنری به دنبال ضربه زدن به زیست عفیفانه است، به گونه‌ای که شاهد بودیم در همین ماه‌های اخیر ترانه‌ها و تولیدات موسیقی زیادی در راستای قبح‌زدایی و عادی‌انگاری مصرف مشروبات الکلی برای استفاده قشر جوان و نوجوان تولید شد و در دسترس قرار گرفت.

اعلایی در پایان گفت: همه باید در مسیر توسعه و ترویج زیست عفیفانه تلاش کنیم و همواره توجه و تأکید داشته باشیم که مباحث این چنینی بیشتر باید به شکل مردمی مطالبه و مدیریت شود و حاکمیت باید در کنار مردم برای اجرایی شدن سیاست‌ها اقدام کند.

انتهای پیام
captcha